Books

 MAG – The Magazin for the Munich Creative Business Week (2016, 2017, 2018): Hrsg. bayern design

 

Trend book – leaders of change (2013): Hrsg. Dutch Design Week Eindhoven in cooperation with bayern design; ISBN 9789490395049

 

„Universal Design – Design our Future“ (2008): Hrsg. Internationales Designzentrum Berlin; Scientific Leitung: Dr. Silke Claus, Cornelia Horsch, Ingrid Krauß; ISBN 978-3-9811519-2-3

 

Design Management (Part 1-3) (2007): Publisher: Claus, Silke; Hase, Holger; Hinz,  Katrin; Schnackenberg, Hanna; ISBN 978-3-9811519-0-9; Advanced technical and  economical college; FHTW Berlin/ International Design Center Berlin; FHTW Transfer 45-2007

 

 Claus, Silke: „Kommunikationsorientierte Gebäudegestaltung in unternehmerischen  Standortgemeinschaften“; (Communication Orientated Building Design and Structures);  Verlag Duehrkohp & Radicke; Göttingen 2003; ISBN 3-89744-218-3

 

 Paravicini, Ursula; Claus, Silke; Münkel, Andreas; von Oertzen, Susanna (2002): „Die  Neukonzeption städtischer öffentlicher Räume im europäischen Vergleich“; (The new  conception of public urban spaces in Europe); Institut for Architecture- and Planning  Theory; NFFG Bd. 3; BOD Hamburg; ISBN: 3831135223

 

 

 

Articles (selection)

"Social Design", in Politisches Design - Demokratie gestaletn; 2017; S. 47-54; Hrsg. Christine Fuchs, Stadtkultur Bayerischer Städte e. V.;  ISBN 978-3-9817503-6-2

 

„Design als Impulsgeber“, in bayern design; Jubiläumsbroschüre, 2017; S. 6-7; Hrsg. bayern design GmbH

 

 “Impulse aus der Designwirtschaft für die Region”; in Innovation by Experiment; 2017; Pelin Celik, Gerhard Kampe, Curvillier Verlag Göttingen, S. 18-19

 

 „Design in the 21st century- a discipline in turmoil., in Design Economy in Bavaria, (2012) S. 56-57

 

 Herrliche Dinge können daraus wachsen - Design | Teilmärkte der Kulturwirtschaft “, Claus, Silke in: berliner wirtschaftsgespräche; 2009 kreativ- und kulturwirtschaft; S. 74

 

 Design. Raum der Möglichkeiten“; Claus, Silke in: Whoiswho? Medien. Kommunikation.  Kreativwirtschaft Berlin-Brandenburg; Hrsg. Medienboard Berlin Brandenburg GmbH (2008) S. 93-98

 

„Das neue Designverständnis, die Gestaltung von Wissensräumen“, (The new  Understanding of Design – The Creation of Knowledge Spaces) Claus, Silke (2007) in: Designbericht Bayern 2006/2007, Hrsg. bayern design GmbH 2008, S. 44

 

 „Responsible Design.“; Claus, Silke; (2007) in: Design Management: Part 3; Advanced  technical and economical college; FHTW Berlin/ International Design Center Berlin; ISBN 978-3-9811519-1-6

 

 „Beratungsbedarf im Bereich Design.“ (The Demand of Business Qualifikation in Design) Claus, Silke; Kobuss, Joachim (2007) in: Plan B – Kulturwirtschaft in Berlin

 

Urbane Interfaces“, Claus, Silke; in: Selle, Klaus et al (Hrsg.): Hybride Räume; AGB; Bericht (Januar 2006)

 

 „Raumgestaltung fördert Interaktion“, (Design influences Interaction) Claus, Silke (2001) in Journal, Gesellschaft für Kommunikation und Beratung mbH, Juni 2001; S.148-150