MAG – The Magazin for the Munich Creative Business Week (2016, 2017, 2018): Hrsg. bayern design
Trend book – leaders of change (2013): Hrsg. Dutch Design Week Eindhoven in cooperation with bayern design; ISBN 9789490395049
„Universal Design – Design our Future“ (2008): Hrsg. Internationales Designzentrum Berlin; Scientific Leitung: Dr. Silke Claus, Cornelia Horsch, Ingrid Krauß; ISBN 978-3-9811519-2-3
„Design Management“ (Part 1-3) (2007): Publisher: Claus, Silke; Hase, Holger; Hinz, Katrin; Schnackenberg, Hanna; ISBN 978-3-9811519-0-9; Advanced technical and economical college; FHTW Berlin/ International Design Center Berlin; FHTW Transfer 45-2007
Claus, Silke: „Kommunikationsorientierte Gebäudegestaltung in unternehmerischen Standortgemeinschaften“; (Communication Orientated Building Design and Structures); Verlag Duehrkohp & Radicke; Göttingen 2003; ISBN 3-89744-218-3
Paravicini, Ursula; Claus, Silke; Münkel, Andreas; von Oertzen, Susanna (2002): „Die Neukonzeption städtischer öffentlicher Räume im europäischen Vergleich“; (The new conception of public urban spaces in Europe); Institut for Architecture- and Planning Theory; NFFG Bd. 3; BOD Hamburg; ISBN: 3831135223
"Social Design", in Politisches Design - Demokratie gestaletn; 2017; S. 47-54; Hrsg. Christine Fuchs, Stadtkultur Bayerischer Städte e. V.; ISBN 978-3-9817503-6-2
„Design als Impulsgeber“, in bayern design; Jubiläumsbroschüre, 2017; S. 6-7; Hrsg. bayern design GmbH
“Impulse aus der Designwirtschaft für die Region”; in Innovation by Experiment; 2017; Pelin Celik, Gerhard Kampe, Curvillier Verlag Göttingen, S. 18-19
„Design in the 21st century- a discipline in turmoil., in Design Economy in Bavaria, (2012) S. 56-57
„Herrliche Dinge können daraus wachsen - Design | Teilmärkte der Kulturwirtschaft “, Claus, Silke in: berliner wirtschaftsgespräche; 2009 kreativ- und kulturwirtschaft; S. 74
„Design. Raum der Möglichkeiten“; Claus, Silke in: Whoiswho? Medien. Kommunikation. Kreativwirtschaft Berlin-Brandenburg; Hrsg. Medienboard Berlin Brandenburg GmbH (2008) S. 93-98
„Das neue Designverständnis, die Gestaltung von Wissensräumen“, (The new Understanding of Design – The Creation of Knowledge Spaces) Claus, Silke (2007) in: Designbericht Bayern 2006/2007, Hrsg. bayern design GmbH 2008, S. 44
„Responsible Design.“; Claus, Silke; (2007) in: Design Management: Part 3; Advanced technical and economical college; FHTW Berlin/ International Design Center Berlin; ISBN 978-3-9811519-1-6
„Beratungsbedarf im Bereich Design.“ (The Demand of Business Qualifikation in Design) Claus, Silke; Kobuss, Joachim (2007) in: Plan B – Kulturwirtschaft in Berlin
„Urbane Interfaces“, Claus, Silke; in: Selle, Klaus et al (Hrsg.): Hybride Räume; AGB; Bericht (Januar 2006)
„Raumgestaltung fördert Interaktion“, (Design influences Interaction) Claus, Silke (2001) in Journal, Gesellschaft für Kommunikation und Beratung mbH, Juni 2001; S.148-150